IC-R Trade, s.r.o.

Ferrari 488 Spider: 670 koní bez střechy

Nástupce 458 Spider je poháněn dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu.

501118-gallery1-6acw2

Maranellský výrobce nakonec nepředstavil model F12 GTO, ale model 488 Spider. Jedná se o otevřenou variantu dříve představeného 488 GTB.

Stejně jako předchůdce využívá 488 Spider pevnou skládací střechu. Podle Ferrari se jedná o lehčí řešení než plátěná střecha, posádce navíc poskytne větší komfort. Otevření i zavření střechy trvá pouhých 14 sekund.

501116-original1-132j0

O pohon se stará stejný agregát jako v případě kupé 488 GTB. Jmenovitě se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3903 cm3. Jednotka spárovaná se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je naladěna na 492 kW (670 koní) a 760 N.m.

Tato síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za rovné tři sekundy, na dvoustovce je maranellský Spider za 8,7 sekundy.

501120-original1-8go67

Použití přeplňovaného motoru má dva důvody. Jednak je to snaha o vyšší výkon, tím důležitějším faktorem jsou ale nižší emise oxidu uhličitého. Ferrari tvrdí, že se konstruktérům povedlo minimalizovat turboefekt a navrhnout výfukový systém tak, aby i přeplňovaný motor poskytoval úchvatný zvuk.

Tvary 488 Spider byly navrženy tak, aby byly aerodynamicky co nejúčinnější. V tomto ohledu se dokonce jedná o nejlepší otevřené Ferrari. Pomocí speciálního spoileru a aerodynamicky upraveného podvozku se konstruktérům povedlo zajistit optimální přítlak a zároveň snížit odpor vzduchu.

Základem vozu je hliníkové šasi, zhotovené z 11 různých hliníkových slitin. Na konstrukci byl použit také třeba hořčík. Výsledkem je podle maranellské automobilky stejná torzní tuhost jako v případě kupé.

Ferrari 488 Spider bude veřejnosti oficiálně představeno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam se dozvíme i bližší informace o ceně. Prozatím tu je digitální premiéra, na oficiálních fotografiích se prezentuje Spider v modrém odstínu Blu Corsa.